Wij werken met de website verlorenofgevonden.nl(externe link)

Voorwerp verloren

Op verlorenofgevonden.nl kunt u kijken of het voorwerp al gevonden is. Als dat zo is kunt u daar laten weten dat u de eigenaar bent. Als het nog niet is gevonden, meldt u het voorwerp aan via de site. U ontvangt een bevestiging die u eventueel ook voor uw verzekering kunt gebruiken. Als uw eigendom in Renswoude wordt gevonden en aangemeld, nemen wij contact met u op. 

Gevonden voorwerp

Het melden van een gevonden voorwerp waarvan de eigenaar niet bekend is, is verplicht. Als u een gevonden voorwerp aanmeldt, ontvangt u een bewijs van de melding. U kunt het voorwerp bij de gemeente brengen maar u mag het ook thuis bewaren. U bent dan wel verplicht het te onderhouden. Als de eigenaar zich binnen een jaar niet meldt, kunt u zelf eigenaar worden. Ook als u het bij de gemeente heeft afgegeven. U kunt bij de melding aangeven of u dit wilt.

Een losse kaart of pas gevonden

Als u een losse kaart heeft gevonden, kunt u dit beter melden bij de instantie waar die kaart van is. Wij plaatsen de vondst van een enkele kaart of pas niet op de site. Als iemand zijn pas kwijt is, wordt deze meestal geblokkeerd en wordt er een nieuwe aangevraagd.

Bankpas

Wat u met een gevonden bankpas moet doen, is per bank verschillend. Kijk daarvoor op de website van de betreffende bank. 
Hier vindt u de meest voorkomende banken.

ABN Amro(externe link)  |  ING(externe link)  |  Rabobank(externe link)  |  SNS(externe link)


OV-chipknip

Deze kunt inleveren bij de balie van een vervoerder. Of stuur de kaart op naar: 

Klantenservice OV-chipkaart 
Antwoordnummer 8000
3800TL Amersfoort

Onder vermelding van 'gevonden OV-chipkaart'