U bent welkom in het gemeentehuis. Wij vragen u met het volgende rekening te houden:

  • Allereerst: kijk rond feestdagen en de vakantieperiode altijd even op de homepage voor berichten over aangepaste tijden.
  • Voor Burgerzaken kunt u hier op de website een afspraak maken. Hiervoor gelden speciale tijden. U kunt niet zonder afspraak terecht.
  • Heeft u uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart aangevraagd? Voor het afhalen hoeft u geen afspraak te maken. Als Burgerzaken open is, kunt u het document aan de balie afhalen.
  • Wilt u voor andere zaken een medewerker spreken? 
    Onze medewerkers werken regelmatig op andere locaties of zijn in overleg. Wij adviseren u om eerst telefonisch of via de mail contact op te nemen. Degene die u wilt spreken zorgt dan dat hij of zij voor u beschikbaar is. Zo komt u niet voor niets naar het gemeentehuis.
    Weet u niet het persoonlijke telefoonnummer of mailadres van de medewerker dan kunt u contact opnemen op maandag tot en met donderdag tussen 9 en 16 uur en op vrijdag tussen 9 en 12 uur via 0318 578 150.
  • U kunt gebruik maken van de diensten via deze website. Zo kunt u online een verhuizing doorgeven en een uittreksel aanvragen.
  • Daarnaast zijn wij bereikbaar via e-mail op info@renswoude.nl.

Burgerzaken; paspoorten, rijbewijzen, aangifte ed.

Dorpsteam; WMO, zorg, ondersteuning

Het Dorpsteam is telefonisch en via de mail bereikbaar. U kunt bellen via het algemene telefoonnummer 0318-578 150. Het mailadres is dorpsteam@renswoude.nl. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Ook kunt u het Dorpsteam op de inloopuren bezoeken.

  • in de bibliotheek; elke 2e en 4e dinsdag van de maand van 15 tot 16 uur;
  • in het Gezondheidscentrum De Taets; elke 1e en 3e dinsdag van de maand van 15 tot 16 uur;
  • in beide basisscholen; 1 keer in de maand op woensdag, zie voor de data de nieuwsbrief van de school.

Woningbedrijf; de huurwoningen van de gemeente

  • Alleen spoedeisende reparatieverzoeken kunnen telefonisch worden doorgegeven. Alle overige reparatieverzoeken kunt u doorgeven via het formulier reparatieverzoek. Deze verzoeken worden zo snel mogelijk in behandeling genomen.
  • Voor een huuropzegging kunt u gebruik maken van het formulier Huuropzegging. Kunt u geen DigiD gebruiken, neem dan contact op via huur@renswoude.nl.
    Ook voor vragen over huurbetalingen of -contracten kunt u contact opnemen via huur@renswoude.nl.