Projectleider Vastgoed; 16 uur per week

Wij hebben een eigen woningbedrijf. Dat betekent dat de sociale huurwoningen, enkele middenhuurwoningen en woningen in de vrije sector eigendom zijn van de gemeente en door ons worden verhuurd. Ook nieuwbouw is een opgave voor het gemeentelijk woningbedrijf. 
Daarnaast heeft de gemeente meerdere gebouwen in eigendom, zoals bijvoorbeeld het gemeentehuis, de gemeentewerf, 2 scholen en de brandweerkazerne. 

Het is de verantwoordelijkheid van de gemeente om deze woningen en gebouwen in een goede staat te behouden. Belangrijk daarbij is het meerjarenonderhoudsprogramma (MJOP) dat voor de woningen en het gemeentelijk vastgoed is opgesteld. Daarvoor zoeken wij een projectleider Vastgoed. Lijkt het je leuk, interessant en uitdagend om deze klus op je te nemen, lees dan snel door wat we van je verwachten.

Woningen gemeentelijk woningbedrijf

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het up to date houden van het woningbezit gebaseerd op het daarvoor op te stellen MJOP. Je begeleidt het opstellen van een actueel MJOP voor de komende 10 jaren met een jaarlijkse update daarvan.

Voor het jaarlijks uit te voeren planmatig onderhoud stel je het programma van eisen op en je begeleidt de selectie van de partij die de werkzaamheden gaat uitvoeren. Onderdeel daarvan is het informeren over en betrekken van de bewoners bij deze werkzaamheden. Dit doe je in samenwerking met de woonconsulent en de opzichter dagelijks onderhoud. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de uitvoerende partij.

Je bent betrokken bij de nieuwbouw van huurwoningen door het opstellen van het programma van eisen (PvE) en de verdere werkzaamheden als projectleider waaronder de aanbesteding.

Tenslotte vervang je de opzichter dagelijks onderhoud bij zijn afwezigheid.

Gemeentelijk Vastgoed  

Naast je werkzaamheden voor het gemeentelijk woningbedrijf ben je het aanspreekpunt voor het gemeentelijk vastgoed. Ook hierbij gaat het om het actueel houden van het MJOP voor die gebouwen en ben je verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan. Hierbij stem je af met de betrokken beleidsadviseurs en externe partijen.

Je treedt op als eerste adviseur van het college in nauwe samenwerking met de coördinator van het gemeentelijk vastgoed.
 

Het profiel

De projectleider vastgoed moet zich thuis voelen in de cultuur van de organisatie en het profiel van de gemeente, om te begrijpen welke houding en gedrag past bij een gemeente zoals Renswoude. Kenmerken zijn hierbij: kleinschalig, korte lijnen en een breed takenpakket, van plan maken tot uitvoering.

De projectleider: 

  • is communicatievaardig; hij/zij krijgt de huurders en gebruikers van het gemeentelijk vastgoed mee;
  • is sparringpartner voor de organisatie;
  • is zichtbaar en makkelijk benaderbaar;
  • is pragmatisch, vooral in het benaderen van vraagstukken;
  • is oplossingsgericht;
  • kent de wet- en regelgeving en kan deze toepassen op deze specifieke opdracht;
  • is flexibel in tijd en processen.

De projectleider heeft bij voorkeur ervaring met: 

  • het werken bij een (kleine) gemeente of een woningcorporatie;
  • (laten) opstellen en bewaken uitvoeren van meerjarenonderhoudsprogramma’s;
  • de werkzaamheden die horen bij de aanbesteding van planmatig onderhoud;
  • het opstellen van documenten t.b.v. de bestuurlijke besluitvorming;
  • het gebruik van de meest essentiële programma’s (MS Office, MS Projects).

Wat bieden wij

We hebben goede arbeidsvoorwaarden en je krijgt een individueel keuzebudget van 17,05%. De inschaling is in onderling overleg en afhankelijk van de kennis en ervaring die je meebrengt.

Meer informatie

Ben je nieuwsgierig geworden of heb je een vraag? Neem dan contact op met Wieke van Mourik (teammanager ruimte) of Tineke Verdonk (teammanager HR en Ondersteuning) via 0318 – 578 150. Meer informatie over onze gemeente vind je hier op de site.

Solliciteren

Herken je jezelf in deze functie en heb je zin om bij ons aan de slag te gaan, bel ons of solliciteer direct door je CV en motivatie te mailen naar t.verdonk@renswoude.nl.