Met ruim 5.600 inwoners is Renswoude de kleinste zelfstandige gemeente in de provincie Utrecht en Renswoude groeit nog steeds. De inwoners zijn daar trots op. 

Voor de gemeente is het van belang om te zorgen voor voldoende bestuurskracht, financieel gezond te blijven, haar administratie op orde te houden en een constructieve bijdrage te leveren aan de regionale samenwerking. Zo blijft Renswoude een toekomstbestendige organisatie. 

De schaalgrootte van de gemeente brengt met zich mee dat er een grote onderlinge betrokkenheid is, er korte lijnen met het bestuur zijn en een grote afwisseling in het werkpakket. Je bent er al snel betrokken bij de directe uitvoering. 

Sinds 2023 heeft de gemeente een nieuw gemeentehuis; een moderne en comfortabele werkomgeving met allerlei voorzieningen. Daarnaast behoort thuiswerken uiteraard ook tot de mogelijkheden.
 

Dit is je baan

  • Je zorgt voor het archief zowel analoog als digitaal. Daarbij initieer en verricht je werkzaamheden voor informatiebeheer (vernietigingslijst, kwaliteitscontroles);
  • Je registreert op verzoek zaken en voert verbeteracties uit op registraties;
  • Je ondersteunt bij het opvragen van informatie en documenten voor interne en externe belanghebbenden;
  • Je verzorgt instructies voor alle medewerkers van de gemeente over de inrichting en het gebruik van de systemen op het gebied van zaakgericht werken en archiefbeheer;
  • Je verzorgt en bewaakt de ontsluiting van documenten en dossiers o.a. door kwaliteitscontroles in diverse informatiesystemen;
  • Je adviseert en ondersteunt de organisatie bij de inrichting en het gebruik van de verschillende zaaktypen en bijbehorende documenten en informeert actief over ontwikkelingen en verbeteringen op het gebied van informatievoorziening;
  • Je denkt mee over het informatiebeleid van de gemeente;
  • Je onderhoudt het contact met Archief Eemland en verzorgt de rapportages naar Archief Eemland.

Dit ben jij

  • Je beschikt over een mbo+ werk- en denkniveau en diploma, denk bijvoorbeeld aan SOD 2 en LARM;
  • Je hebt een aantal jaren relevante ervaring in / kennis van het DIV-vakgebied;
  • Je bij voorkeur ervaring met het zaaksysteem Djuma en de i-Navigator.
  • Sociaal: Je bent in staat om goed te communiceren en samen te werken met collega's en andere belanghebbenden binnen en buiten de organisatie.
  • Nieuwsgierig: Je hebt een leergierige instelling en bent altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen op het gebied van functioneel beheer.
  • Stressbestendig: Je kunt goed omgaan met werkdruk en weet prioriteiten te stellen in een dynamische omgeving.
  • Dienstverlenend: Je hebt een servicegerichte instelling en stelt de behoeften van gebruikers centraal.
  • Ondernemend: Je hebt een proactieve houding en denkt mee in mogelijkheden om processen te verbeteren en te optimaliseren.
  • Doelgericht: je hebt een duidelijk en specifiek doel voor ogen en neemt acties die gericht zijn op het bereiken van dat doel.

Dit zijn wij

Een organisatie die heel blij wordt van elk talent dat ons komt versterken. Je komt in een collegiaal team, met een afwisselend en breed werkpakket.
Wij bieden ruimte voor eigenaarschap en willen graag dat jij je persoonlijk verder ontwikkelt. Hier ervaar je op de compacte schaal van Renswoude hoe alles in een gemeente in elkaar grijpt en van invloed is op elkaar. 
Daarnaast hebben wij goede arbeidsvoorwaarden, kun je zelf je aantal uren bepalen en krijg je het individuele keuzebudget van 17,05%. De inschaling is afhankelijk van de kennis en ervaring die je meebrengt.

Meer informatie

Ben je nieuwsgierig geworden of heb je een vraag? Neem dan contact op met Martijn Puttenaar via 0318-578 150 of mail naar m.puttenaar@renswoude.nl.

Solliciteren

Herken je jezelf in deze functie en heb je zin om bij ons aan de slag te gaan, solliciteer dan direct door je CV en motivatie te mailen naar Tineke Verdonk, t.verdonk@renswoude.nl.