8-12: Informatiebijeenkomst uitwerking functieveranderingsbeleid

De gemeenteraad heeft op 17 september 2024 het regionale Afwegingskader functieveranderingsbeleid regio’s Foodvalley en Amersfoort vastgesteld. Dit afwegingskader is te vinden via www.renswoude.nl/afwegingskader. Dit beleid vraagt op onderdelen om lokale gemeentelijke uitwerking. Het afgelopen jaar is deze uitwerking samen met de gemeenten Leusden en Woudenberg opgesteld.

Ter inzage en reacties

Het concept van deze nadere uitwerking ligt vanaf 10 december 2025 tot en met 1 februari 2026 ter inzage voor inspraak. Kijk voor de nadere uitwerking functieveranderingsbeleid op .renswoude.nl/uitwerking_fvb. Wilt u ze liever via de mail ontvangen, dan kunt u het opvragen via een bericht aan omgevingsvergunning@renswoude.nl.

Tijdens de vermelde periode kan iedereen zijn of haar reactie mondeling of schriftelijk kenbaar maken. Een schriftelijke reactie kunt u richten aan het College van Burgemeester en Wethouders, Postbus 8, 3927 ZL Renswoude. Voor het indienen van een mondelinge zienswijze moet u op tijd, bij voorkeur een week voor het einde van de terinzagelegging, een afspraak maken met de heer M.H.T. Jansen. Dit kan via telefoonnummer 0318 578 150.

Informatiebijeenkomst 8 december 2025

Op 8 december is er een informatiebijeenkomst voor bewoners van het buitengebied en andere belangstellenden.
U kunt zich daarvoor aanmelden via m.jansen@renswoude.nl. Als wij weten hoeveel mensen er komen, kunnen wij ons goed voorbereiden en er met u een goede bijeenkomst van maken. 

Tijd: 19.30 tot 21.00 uur (inloop vanaf 19.15 uur)
Locatie: Gebouw Rehoboth, Taets van Amerongenweg 80 te Renswoude
 

Na de inspraakperiode

Na afloop van de inspraaktermijn beantwoorden wij alle reacties en eventuele aanpassingen naar aanleiding van de reacties worden verwerkt in de definitieve beleidsnota, die ter vaststelling aangeboden wordt aan de gemeenteraad.  

Vragen over of naar aanleiding van het concept-beleid kunt u stellen via omgevingsvergunning@renswoude.nl